God Jul?



Julfirandet är snart över och jag hoppas att ni alla har haft det bra, spenderat tid med era nära och kära och ätit massor av god mat. Bloggen har dock inte tagit julledigt och här kommer ännu ett inlägg med lite skön musik.

Personligen så är jag inget större fan av Beyoncé, jag tycker att det är för mycket skrik och wailande. Mrs B var enligt mig mycket bättre under tiden med Destiny's Child och har bara blivit sämre med åren. Men i låten "Waiting" så är Beyoncé faktiskt helt okej. Mycket på grund av att hon inte skriker så mycket.

Sen har vi två fantastiskt bra låtar med Jay Sean där han tar hjälp av en av mina favoritartister i den ena låten, nämligen Craig David. I den andra låten får han hjälp av Keisha Buchanan, den före detta medlemmen av Sugababes. Två riktigt bra låtar i "Stuck In The Middle" och "Far Away".

Vad har vi mer då? Jo vi har en skön clublåt i "One More Slam" med Honorebel (Honor - Rebel) och Akon. Honorebel är en ny dancehall-artist från den ljuvliga ön Jamaica. Och vad gör en ny artist som vill slå igenom stort? Jo han tar självklart hjälp av Akon. Jag tror att "One More Slam" kommer att bli en stor hit på dansgolven!

Vi har även lite skön hiphop där Lil' Wayne finns med i två av låtarna. I den ena hjälper han Juelz Santana i låten "Move The Damn Thing". Det är riktigt feta beats i denna låt! I den andra låten tar Weezy hjälp av några av sina vänner i hiphop-kollektivet Young Money och sin ständige följeslagare Birdman och ger sig på alla skitsnackare i "Fuck Da Bullshit".

Dessutom låtar med Ginuwine och Young Jeezy.


Beyoncé - Waiting

Juelz Santana feat. Lil' Wayne - Move The Damn Thing

Young Jeezy - 4 My Town

Ginuwine - Crazy

Honorebel feat. Akon - One More Slam

Young Money (Lil' Wayne, Nicki Minaj, Drake, Gudda Gudda) feat. Birdman - Fuck Da Bullshit

Jay Sean feat. Craig David - Stuck In The Middle

Jay Sean feat. Keisha Buchanan - Far Away


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0