THE BLOG IS BACK!



Det är många som har undrat vad som händer med bloggen och om det finns en fortsättning. Jag kan glädja er alla genom att säga att bloggen kommer att fortsätta. Det har varit ett långt uppehåll på bloggen, vilket jag ber om ursäkt för. Dock har det varit ganska pressat för mig den senaste tiden då jag har varit på andra sidan Atlanten, i "det stora landet i väst". Det är självklart USA jag snackar om. Under min vistelse där har jag lyckats snappa upp lite skön, ny musik som jag naturligtvis tänkte dela med mig av här på bloggen.

Vi kan väl börja med en av de låtar som spelades mest "over there". Rapparen Lil' Wayne är enormt stor i USA och det är många som är besvikna över att han nu tvingas sitta bakom lås och bom under ett års tid, på grund av vapeninnehav. Men innan "Weezy" åkte in hann han spela in låten We Be Steady Mobbin' i ett samarbete med Gucci Mane. En annan riktigt grym Weezy-låt är samarbetet med T-Pain i You Know What It Is.

En annan låt som spelades mycket i USA är Million Dollar Girl med Trina som får hjälp i låten utav businessmannen Diddy och skönsjungande Keri Hilson. Jag bjuder även på en annan låt med Trina. Den heter My Bitches.

En artist som är på väg tillbaka efter diverse tråkigheter är Usher. I slutet av mars månad släpptes hans nya album Raymond V Raymond (som jag naturligtvis inhandlade en kopia av) och denna innehåller ett par sköna låtar. Jag bjuder på två grymma samarbeten med Nicki Minaj - som är en ny artist på rejäl uppgång - och Ludacris, min stora favorit, Guilty där T.I. gästar och Making Love (Into The Night).

På tal om Nicki Minaj och Ludacris så är de även delaktiga i ett samarbete med varandra. Det är låten My Chick Bad, som klättrar sakta på hiphop-listorna borta i USA.

Om folk inte redan visste det så är hiphopen enormt stor borta i USA och det är i princip det enda som spelas på radio, i folks bilar och på klubbarna. En medioker artist som Lady Gaga existerar knappt utan är något av ett "Europa-fenomen". Ett gäng hiphop-artister som har gått ihop för att göra en låt är Ludacris, Rick Ross, Snopp Dogg och T-Pain. Dessa är med på låten All I Do Is Win som är producerad av DJ Khaled.

Sist men inte minst till låten som jag tror blir sommarens stora hit eller "den nya Sexy Bitch" som man också skulle kunna kalla den. Det är exakt samma artister som samarbetade i just den låten som står för denna låt; David Guetta (som jag hade förmånen att se live borta i USA) och Akon. Låten heter Party Animal och är riktigt bra. Tyvärr lär det också bli en låt som radio-kanalerna kommer att spela sönder, likt många andra grymma låtar.

Dessutom ett samarbete mellan Cassidy och Ne-Yo samt en riktigt grym låt med DMX.

Bloggen kommer som sagt att fortsätta och nu med mer frekvent uppdatering. Dessutom kommer onsdagarna bjuda på ett inlägg med lite skön party-musik såsom House, Techno och Trance.

ENJOY!

DJ Khaled feat. Ludacris, Rick Ross, Snoop Dogg & T-Pain - All I Do Is Win

Usher feat. T.I. - Guilty

Usher feat. Nicki Minaj - Lil' Freak

Usher - Making Love (Into The Night)

Trina feat. Diddy & Keri Hilson - Million Dollar Girl

Trina - My Bitches

Ludacris feat. Nicki Minaj - My Chick Bad

David Guetta feat. Akon - Party Animal

Usher feat. Ludacris - She Don't Know

Lil' Wayne feat Gucci Mane - We Be Steady Mobbin'

DMX - Y'All Niggaz

Cassidy feat. Ne-Yo - You Got Me Open

T-Pain feat. Lil' Wayne - You Know What It Is


Kommentarer
Postat av: viggo

underbart! :D

2010-04-13 @ 12:18:19
Postat av: Minnie

Hej! Jag undrar vad du tycker om närmobbning? Har du varit med om det någongång?



Blev uthägnd på Kissies blogg och kommentarfält idag så det är därför jag undrar lite vad du tycker. Hur tycker du man ska hantera situationer som dessa?



Kram Minnie

2010-04-14 @ 16:04:04
URL: http://www.minnies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0